tiistai 23. lokakuuta 2012

A weekfull of love

Reilu viikko sitten aikaisin sunnuntaiaamulla matkasin tunnin metrolla lentokentälle rakastani vastaan. Kohtaamisen hetki tuntui niin epätodelliselta; kaikkien näiden viikkojen jälkeen sai taas nähdä toisen läheltä, katsoa silmiin ja pitää kädestä. Tiedettiin molemmat, missä nyt oltiin; millaisten sääntöjen ja rangaistusten keskellä. Uskallettiin kuitenkin vaihtaa pikainen halaus, joka sai aloittaa meidän yhteisen matkan kohti Dubain seikkailuja.

Yhteen viikkoon mahtui valtavan paljon. Alkuviikosta käytiin yhdessä urheilemassa; kisailtiin mm. tenniksessä, jossa voitin meidän pelaaman huippusarjan ottelun. Koska shamppanjaa ei ollut tarjolla, sain tuolta hyvältä häviäjältä päälleni vain yhden juomapullon vedet :P... Korkattiin myös meidän takapihan uusi nurtsi pelaamalla futista pikkuHenkan kanssa ja kiipeiltiin World Trade Centerin läheisyydestä löytyvällä The Wall- nimisellä kiipeilyseinällä. Oltiin kuviteltu olevamme menossa sisäseinälle kiipeämään, mutta perille löydättäessä seinä paljastuikin ulkoseinäksi ja voi veljet, mikä hiki tuli tässä kosteudessa ja kuumuudessa kiivetessä! Paikkana The Wall oli oikein viihtyisä; kiipeilijöiden käytössä oli myös höyrysauna, sauna ja allasalue, siistit pukuhuoneet ja kohtuullisen mukavaa henkilökuntaa. Ennen kuin saatiin alkaa omatoimisesti kiipeilemään, meidän piti osoittaa perustaitojen tuntemus Climbers ID-testillä. Jännitti ihan hirmuisesti, sillä kiipesin edellisen kerran suomessa kesäkuussa, mutta läpi meni JEE!

Tiistaiaamulla käytiin maailman ainoan "seitsemän tähden" hotellin Burj Al Arabin oikealla puolella public beachillä uimassa. Näkymä hotellille oli hieno ja merivesikin on tällä hetkellä ihan täydellisen lämpöistä: Ei enää sellaista läkähdyttävän kuumaa kylpyvettä kuin kuukausi takaperin, vaan raikasta, mutta kuitenkin edelleen syleilevän lämmintä. Taksimatka rannalta kotiin oli vähintäänkin mielenkiintoinen; tein elämäni mokan väittämällä kuskille olevamme hieman ikäistämme vanhempi (24 vuotiaita) aviopari, sillä huhhuh millainen reaktio kuskilta tuli! Jouduttiin meinaan keskelle melkoista parisuhdeterapeuttista keskustelua. Kuski aloitti kysymällä olenko tällä hetkellä raskaana ja oli aivan järkyttynyt kuullessaan, ettei meillä vielä ole yhtään lasta. Kuski antoi rakkaalle "aviomiehelleni" ohjeen mennä heti kotiin tekemään asialle jotain! :D Minäkin kuulma olen jo niin vanha, että pian kukaan mies ei enää halua minun kanssani lapsia, joten täytyy siis pitää kiirettä. Kuski oli itse Pakistanista, jossa seurustelun-käsitettä ei tunneta ja suuri osa avioliitoista on vanhempien solmimia; kuskimmekin tapasi vaimonsa ensimmäisen kerran matkustaessaa Pakistaniin omiin häihinsä ja lapsia hankittiin heti naimisiinmenon jälkeen. Hän kertoi oman vaimonsa tulleen raskaaksi 19-vuotiaana ensimmäisen kerran. Yritin selittää miten meillä Suomessa avio- ja perhekulttuuri on hieman erilainen ja kerroin ettemme halua vielä lapsia, vaan nauttia elämästä ihan kahdestaan. Vastaus oli, että "No,no, no. You have to make babies now, babies grow old, then move away, then you start living again". Saatiin kuski rauhoittumaan vasta, kun luvattiin mitä pikemmin toimia korjataksemme tämä epäkohta...  :P

Keskiviikkoaamulla hieman täyspäisempi taksikuski vei meidän Dubain palmusaaren, the Palm Jumeirahin juurelle, josta jatkettiin matkaa palmusaaren kärkeen Monoraililla alhaalla vilistäviä maisemia ihaillen. Päätepysäkin, Atlantis-hotellin luota käveltiin rantakadulle, jolla oli ihana tepastella ja katsella kun aallot hakkasivat rantakiviin. Kierreltiin Atlantis-hotellin akvaarion kammioissa ja nähtiin mitä kauniimpia, niin kirkkaanvärisiä ja hassunmuotoisia kaloja. Ennen kotiinlähtöä syötiin Coldstonessa jäätelöt; valittavana oli uskomaton määrä erilaisia suklaita, karkkeja ja hedelmiä joukkoon sekoitettavaksi! Eipä ollut myöskään ennen tullut mieleen, että jäätelöpalloillakin voisi jongleerata! Kerran jäätelömyyjä oli kuulma heittänyt pallon vahingossa niin korkealle, että se oli jäänyt kattoon kiinni :)

Keskiviikkona illalla Henkka vei minut Motor Cityyn ajamaan kartingia. Aluksi pelotti ihan hirmuisesti, istuin täristen vielä enemmän tärisevään autoon, jossa ei ollut edes vyötä mitä kiinnittää! Ajettiin sisäradalla, sillä ulkoradalla meno ja nopeudet oli näyttänyt niin hurjalta, että siellä minulle ei olisi tullut mieleenikään pukea edes ajopukua päälle. Sisäradalla ei sillä hetkellä ollut muita kuin me ja saatiin kaksin kisailla noin 600 metriä pitkää mutkikasta rataa ympäri! Henkka teki päivän toiseksi parhaan kierrosajan, josta minä jäin vielä yli 14 sekunttia :D. Vitsit, mitenkä hauskaa se oli!!

Torstai oli yllätyspäivä; laitoin Henkan pakkaaman kassinsa kertomatta mihin olemme menossa. Iltapäivällä "Desert Safari"- tarroin koristeltu Land Cruiser ajoi pihaan meitä hakemaan. Kyydissä oli lisäksemme puolalaiset isä ja tytär sekä kuljettajamme kolme tytärtä -ILMAN VÖITÄ!- takapenkillä. Ajoimme puolen tunnin matkan kohti Omania ja aavikkoa, jonne saavuttaessa tyhjäsimme renkaista ilmaa ja siirryimme off-the roadille ajelemaan ylös, alas ja sivuttain toinen toistaan korkeampia hiekkadyynejä! Hui apua miten sain kiljua auton liukuessa hiekalla. Auringonlaskun aikaan pysähdyttiin ottamaan valokuvia, saatiin kokeilla hiekkasurfausta ja ajettiin leiriin, jossa meitä odotti BBQ-dinner alkupaloinen ja jälkiruokineen. Ruokaillessa saatiin ihailla Tanura- ja napatanssiesityksiä ja kuunnella arabialaista musiikkia. Sain pienen hennatatuoinnin nilkkaan ja päästiin kuun valossa sovittamaan arabialaisia asuja. Illan pimetessä leiri tyhjeni ja suurin osa vieraista lähti takaisin Dubaihin. Yöksi leiriin jäi meidän lisäksi saksalainen pariskunta ja siirryttiin yhdessä leirin siivoamisen ajaksi haistelemaan-maistelemaan mansikka-aromilla höystettyjä vesipiippuja. Yö aavikolla oli hurja, en ole ikinä aiemmin missään pelännyt nukkua yhtä paljoa! Ennen nukkumaanmenoa patjan alta hiipi esiin valtava torakka ja vaikka se saatiin ulos teltasta, niin hyiiii miten koko yön kuulin niiden hiipivän ympäri telttaamme. Auringonnousun hetki aavikolla oli upea, samoin kuin heleä aamuinen ilma; jos sulki silmät saatoin hetken aikaa kuvitella seisovani raikkaan vienossa Suomen kesätuulessa.

Perjantaiksi meillä ja mun ihanilla Dubaimimmeillä oli liput Atelier-festareille Meydan Racecourselle. Meydan tarjoili loistavat puitteet festarin järjestämiseen; katsomon penkit hohtivat hämärtyvässä illassa erivärisinä, kuu loimoitti taivaalla ja kirkkaat tähdet tuikkivat. Lava ja screenit oli hyvin aseteltu ja festarikamerat näyttivät screeneiltä sopivassa suhteessa esiintyjiä ja yleisöä. Festarin kojuista saa ostaa KFC:n pikaruokaa, donitseja, Pizza Huttia ja rajatun valikoiman alkoholijuomia. Meillä oli 350 dhs:n eli n. 70 euron liput standard-alueelle, mutta eipä kovin vaikeata ollut hipsiä 1000 dhs:n lippujen Vip-puolellekaan ;). Illan tähtikaartiin kuului mm. 50 Cent, Nelly, Duffy, Eva Simons, Craig David, Dj Antoine ja LMFAO.

Lauantai-illalla rakas vei minut ulos syömään. Ravintola oli aivan uskomattoman kauniissa paikassa ja ruoka oli taivaallisen hyvää! Illallistettiin Dubai Mallin vieressä Dubai Fountain-suihkulähteen yläpuolella Rivengton Grill- ravintolassa, pöytämme oli ulkoterassilla, jossa eteen avautui näkymä Burj Khalifalle ja alas Dubai Fountainille, jossa puolen tunnin välein saatiin hämmästellä Dancing Waters-vesivaloshowta. Juotiin hyvää viiniä ja syötiin alkupalaksi lämminlohisalaattia sekä rapeakuorista vastaleivottua leipää. Pääruoaksi valitsin paikallista  -kuhaa vastaavaa- kalaa, kapriksilla ja sitruunalla maustettuna, jonka seurana tuli silkkistä muusia. Henkka söi naudan sisäfileepihviä, aivan ihanasti maustettujen ranskanperunoiden kanssa. Jälkiruoaksi maisteltiin kahta eri sorbettia ja jäätelöä kuumalla tummasta suklaasta tehdyllä kastikkeella. Yhdentoista jälkeen päästiin maailman nopeimmalla hissillä kapuamaan Burj Khalifan 124. kerrokseen, josta voitiin ihailla öisen kaupungin valoja. Toisaalla näkyi Dubain rantaviiva ja tummanpuhuva meri, toisaalla kiemurtelevia valtateitä ja toinen toistaan erikoisemman muotoisia rakennuksia huppuineen.

Kiitos ihanasta viikosta kulta <3

Nää kaks ihanaa miestä tekee mut niin onnelliseksi <3

Sharing is caring

Suomikoulussa Henkka-Ope esitteli meille tekemäänsä kannelta, jota lapset saivat kokeilla soittaa.